Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 

Βρίσκεστε στην ενότητα: news point
 
29.06.09 - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ ΩΣ ΜΕΣΟΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΗΣΗΣ

Πανελλαδική έρευνα της εταιρείας to the point,
η οποία παρουσιάστηκε στο συνέδριο της
Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ).

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αξιοσημείωτες προεκτάσεις που άπτονται κοινωνικών ζητημάτων και δημογραφικών διαφοροποιήσεων παρουσίασαν τα ευρήματα πανελλαδικής έρευνας που διεξήγαγε η εταιρεία ερευνών, δημοσκοπήσεων και επικοινωνίας to the point για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ).
Στην έρευνα, η οποία παρουσιάστηκε στο  28ο πανελλήνιο συνέδριο του ΟΕΦΕ (27 & 28.06.09), συμμετείχαν 510 φοιτητές και φοιτήτριες πανεπιστημιακών σχολών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης  που απάντησαν σε ημι-δομημένα ερωτηματολόγια με προσωπικές συνεντεύξεις.
(παράρτημα:  ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ)
Το ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα κρίνεται αρνητικά από το 67,8% των ερωτηθέντων (33,1%  αρνητικά και 34,7% μάλλον αρνητικά). Μάλιστα, στην περίπτωση των φοιτητών των οποίων οι οικογένειες ανήκουν, κατά δήλωσή τους, στην κατώτερη κοινωνική τάξη η αρνητική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος εμφανίζει την υψηλότερη αρνητική επίδοση με ποσοστό 69,4%.
(παράρτημα:  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 1)
Η εικόνα παραμένει ίδια και στην περίπτωση της αξιολόγησης του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το 63,3% το κρίνουν  αρνητικά, με τα κορίτσια να εμφανίζονται αυστηρότερα (66,4%) έναντι των αγοριών.
(παράρτημα:  ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 2)
Οι ερωτηθέντες αξιολόγησαν ως σημαντική για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση την προσφυγή εν γένει, σε ενισχυτικές μορφές εξωσχολικής εκπαίδευσης με ποσοστό 88,1% (41,2% πολύ σημαντική και 46,9% σημαντική).
(παράρτημα : ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 3 )
Το 73,3% δήλωσε ότι παρακολούθησε μαθήματα σε φροντιστήριο, το 41,4% ιδιαίτερα μαθήματα (14,7% ταυτόχρονα φροντιστήρια και ιδιαίτερα) και ΜΟΝΟ το 1,2% δήλωσε ότι δεν κατέφυγε σε κάποια πρόσθετη μορφή εκπαιδευτικής υποστήριξης.
 (παράρτημα : ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 4 )
Η ταξική προσέγγιση του ζητήματος οδηγεί στην παρατήρηση ότι το φροντιστήριο υπήρξε, κατά κύριο λόγο,  η επιλογή των οικογενειών που ανήκουν στην κατώτερη κοινωνική τάξη (83,3%) και σε μικρότερο βαθμό αυτών που ανήκουν στην ανώτερη τάξη (57,1%).
Αντιθέτως, τα ιδιαίτερα μαθήματα επελέγησαν κυρίως από τις οικογένειες που είχαν οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθούν σε αυτά (58,2%) και αισθητά λιγότερο (27,8%) από αυτές που ανήκουν σε χαμηλότερες κοινωνικές κατηγορίες.
(παράρτημα:  ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 5)
Σχεδόν ο ένας στους δύο ερωτηθέντες φοιτητές (48,6%) ξεκίνησε την παρακολούθηση μαθημάτων εξωσχολικής υποστήριξης (φροντιστήριο ή/και ιδιαίτερα) από τη Β’ Λυκείου. Υπό το φως όλων των προηγούμενων παρατηρήσεων, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει όμως και το γεγονός ότι το 8,2% των ερωτηθέντων φοιτητών δήλωσε πως η διαδικασία αυτή ξεκίνησε ήδη από τα γυμνασιακά χρόνια.
(παράρτημα:  ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 6)
Το φροντιστήριο ως μορφή πρόσθετης εκπαιδευτικής υποστήριξης επελέγη από το 63,1% για την πιο οργανωμένη και αποτελεσματική παροχή γνώσεων στην δε επιλογή του συγκεκριμένου φροντιστηρίου στο οποίο παρακολούθησαν μαθήματα, τα κριτήρια ήταν κυρίως ποιοτικά, δεδομένου ότι υπερίσχυσε συντριπτικά έναντι άλλων παραμέτρων  η ποιότητα παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών με 49,5%.
(παράρτημα:  ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 7 & ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 8)

Το κριτήριο αυτό εμφανίζει ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις στην περίπτωση των κοριτσιών (53,2% των κοριτσιών επέλεξαν το φροντιστήριο με κριτήριο την ποιότητα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών έναντι του 46,7% των αγοριών) καθώς και στην περίπτωση των φοιτητών που σπουδάζουν σε σχολές «υψηλής ζήτησης» (52,1%).

Για όσους δήλωσαν ότι παρακολουθούσαν ιδιαίτερα μαθήματα, η  υπεροχή αυτής της πρόσθετης ενισχυτικής υποστήριξης έγκειται, κατά την άποψή τους (44,4%),  στην εξατομικευμένη παροχή γνώσεων.
(παράρτημα:  ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 9)
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η αξιολόγηση της παραμέτρου της καλής αναλογίας μαθησιακού οφέλους και κόστους στην επιλογή του φροντιστηρίου ή των ιδιαίτερων μαθημάτων ως μορφής πρόσθετης εκπαιδευτικής υποστήριξης: Στην περίπτωση όσων είχαν επιλέξει το φροντιστήριο η παράμετρος αυτή αξιολογήθηκε με 7,2% (10% στην περίπτωση των μαθητών που ανήκουν στην κατώτερη κοινωνική τάξη).
Αντιθέτως, στην περίπτωση όσων είχαν επιλέξει τα ιδιαίτερα μαθήματα η αναλογία αυτή αξιολογήθηκε μόλις με 1,9%.
(παράρτημα:  ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 7 & ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 9)

Με ποσοστό 46,7% απαντούν οι ερωτηθέντες φοιτητές ότι το φροντιστήριο συνετέλεσε ΠΟΛΥ στην εισαγωγή τους στα ΑΕΙ αλλά και στην καλή επίδοσή τους στα μαθήματα του σχολείου (41,3%).
Αντιθέτως, το 6,3% δηλώνει ότι η συμβολή του σχολείου στην εισαγωγή τους στα ΑΕΙ  ήταν μηδενική.
(παράρτημα:  ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 10 & ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 11)
Αν επιχειρήσουμε και πάλι μία ταξική προσέγγιση του θέματος, θα διαπιστώσουμε ότι το φροντιστήριο συνετέλεσε ΠΟΛΥ κυρίως στους φοιτητές που ανήκουν στην κατώτερη κοινωνική τάξη (51,4%) και λιγότερο σε αυτούς που ανήκουν στην ανώτερη τάξη (32,6%).
Τα ιδιαίτερα μαθήματα, αντιθέτως, συνετέλεσαν ΠΟΛΥ στην εισαγωγή κυρίως των φοιτητών που ανήκουν στην ανώτερη κοινωνική τάξη (45,3%) και αισθητά λιγότερο στην περίπτωση αυτών που ανήκουν στην κατώτερη τάξη.

Όταν οι ερωτηθέντες φοιτητές καλούνται να αξιολογήσουν τους παράγοντες στους οποίους οφείλεται η εισαγωγή τους στα ΑΕΙ απαντούν πως σε ποσοστό 81,8% η επιτυχία τους σχετίζεται με την προσωπική τους προσπάθεια, σε ποσοστό 41% πιστώνεται στο φροντιστήριο, σε ποσοστό 21,6% στα ιδιαίτερα μαθήματα και μόνο 8% στο σχολείο.
(παράρτημα : ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 12)

Δείτε αναλυτικά την έρευνα μας εδώ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΟΥ ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ - ΟΕΦΕ


10.09.2018 Έρευνα κοινής γνώμης στη Θεσσαλονίκη, Εφημερίδα Μακεδονία
περισσότερα »


Newsletter
Καταχωρείστε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας:
Καταχωρείστε τον κωδικό που βλέπετε δίπλα:
 

 
Tothepoint | Resarch | Consulting | Communication © 2009
Made in Vertigo Studios