Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 

Βρίσκεστε στην ενότητα: news point
 
04.09.09 - T-point 09-Προβλήματα και έργα στην πόλη


ΕΝΟΤΗΤΑ Β


Θεσσαλονίκη – προβλήματα και έργα στην πόλη


ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Οι αυθόρμητες απαντήσεις των Θεσσαλονικέων σχετικά με το ποιο θεωρούν το σημαντικότερο πρόβλημα αναδεικνύουν ως μείζον ζήτημα το κυκλοφοριακό  (28,6%). – Διαφάνεια 1 στο επισυναπτόμενο παράρτημα γραφημάτων
Την πρώτη πεντάδα προβλημάτων συμπληρώνουν η έλλειψη πάρκινγκ (23,1%), η εγκληματικότητα και η ελλιπής αστυνόμευση (13,4%), η έλλειψη χώρων πρασίνου (13,2%) και οι αλλοδαποί (12,9%).
Η έλλειψη πάρκινγκ σημειώνει υψηλότατα ποσοστά στην περίπτωση των κατοίκων του Δήμου Θεσσαλονίκης (33,6%) ενώ το πρόβλημα των αλλοδαπών εμφανίζεται αμελητέο στην περίπτωση των κατοίκων του Δήμου Καλαμαριάς (1,3%).
Η ανεργία καταλαμβάνει την 6η θέση στον κατάλογο των προβλημάτων με ποσοστό 12,0% ενώ η καθαριότητα, η οποία ακολουθεί στην 7η θέση (11,8%), εμφανίζεται κυρίως ως πρόβλημα των κατοίκων της Καλαμαριάς, όπου σημειώνει ποσοστό 20,3% και κατατάσσεται τρίτο στη σειρά μεταξύ των τοπικών προβλημάτων μετά το κυκλοφοριακό και την έλλειψη πάρκινγκ
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η μόλυνση του περιβάλλοντος εμφανίζεται μόλις στη 10η θέση της γενικής κατάταξης με ποσοστό 6,2%.

Μια σειρά προσεγγίσεων και πιο εξειδικευμένων αναλύσεων που ακολουθεί παρακάτω αναδεικνύει το πρόβλημα του κυκλοφοριακού στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και το πρόβλημα της έλλειψης χώρων στάθμευσης σε δύο σημαντικές παραμέτρους που καθιστούν την καθημερινότητα των πολιτών δύσκολη και επιδρούν αρνητικά στο βαθμό ικανοποίησής τους από τη ζωή στην πόλη.
Συγκεκριμένα, για το 26,3% των πολιτών οι οποίοι, στο ερώτημα εάν είναι ευχαριστημένοι από τη ζωή τους στην πόλη δήλωσαν ΠΟΛΥ ή ΑΡΚΕΤΑ ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΜΕΝΟΙ, η κατάταξη των προβλημάτων φέρνει στην πρώτη θέση το κυκλοφοριακό με ποσοστό 32,1%, στη δεύτερη την έλλειψη πάρκινγκ με ποσοστό 28,1% και στην τρίτη την καθαριότητα  με ποσοστό 14,8% (αν και στο σύνολο των ερωτώμενων η καθαριότητα εμφανίστηκε χαμηλά στην κατάταξη, καταλαμβάνοντας την 7η θέση).
Σημειώνουμε ότι, στην κατηγορία των κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος που δηλώνουν δυσαρεστημένοι από τη ζωή στην πόλη η μόλυνση εμφανίζεται στην 5η θέση (9,9%) –αισθητά πιο πάνω από τη 10η στην οποία κατατάσσεται από το σύνολο των ερωτώμενων.

Επίσης το κυκλοφοριακό δηλώνεται ως μείζον πρόβλημα, με υψηλό μάλιστα ποσοστό (35,0%) και από το 56,9% των ερωτώμενων που χαρακτηρίζουν την καθημερινή ζωή στη Θεσσαλονίκη ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΣΚΟΛΗ. Και σε αυτήν την κατηγορία δεύτερο κατατάσσεται το πρόβλημα της έλλειψης χώρων στάθμευσης (25,5%).
Στη δυσκολία της ζωής στην πόλη συντελούν επίσης, κατά δήλωσή των ερωτώμενων, οι αλλοδαποί (14,3%), η ακρίβεια (12,5%)και η καθαριότητα (12,4%).

Η ηλικιακή προσέγγιση της γενικής κατάταξης των προβλημάτων δείχνει ότι ζητήματα όπως το κυκλοφοριακό, η έλλειψη χώρων στάθμευσης και η ανεργία απασχολούν κυρίως τις νεαρές και παραγωγικές ηλικίες σε αντίθεση με προβλήματα όπως η εγκληματικότητα, η καθαριότητα και η ακρίβεια που εμφανίζουν υψηλότερα ποσοστά στις μεγαλύτερες ηλικίες.

ΕΡΓΑ

Από τους ερωτώμενους ζητήθηκε να κρίνουν πόσο απαραίτητα είναι μία σειρά από έργα για τη Θεσσαλονίκη. - Διαφάνειες 2,3  στο επισυναπτόμενο παράρτημα γραφημάτων
Στις απαντήσεις προηγήθηκαν:
1. Η εξωτερική περιφερειακή οδός με συνολικό ποσοστό θετικών γνωμών 94,8% (πολύ απαραίτητο έργο: 72,4% αρκετά απαραίτητο: 22,4%)και μόνο 3,0% σε αρνητικές γνώμες (λίγο & καθόλου απαραίτητο έργο)
2. Χώροι στάθμευσης γύρω από το κέντρο της πόλης με συνολικό ποσοστό θετικών γνωμών 90,5% και την υψηλότερη επίδοση στην κρίση ότι πρόκειται για πολύ απαραίτητο έργο (76,4%).
3. Το μετρό με συνολικό ποσοστό θετικών απόψεων 86,8% και περιορισμένη επιφυλακτικότητα (10,4%)
4. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος με συνολικό ποσοστό θετικών τοποθετήσεων 74,7%
5. Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία η οποία συγκεντρώνει μεν ικανοποιητικό ποσοστό σε θετικές γνώμες (60,3%) εμφανίζει όμως και σχετικώς υψηλή επιφυλακτικότητα καθώς το 33,0% των ερωτώμενων κρίνει το έργο λίγο και καθόλου απαραίτητο
6. Το τραμ έχει αποδοχή της τάξης του 53,5% και αντιμετωπίζεται με επιφυλακτικότητα από το 39,6%
7. Τελευταία κατατάσσεται η υποθαλάσσια αρτηρία σημειώνοντας τη χαμηλότερη αποδοχή (48,8%) και την υψηλότερη επιφυλακτικότητα με το 43,5% των ερωτώμενων να αξιολογούν το έργο ως λίγο και καθόλου απαραίτητο.

Στην περίπτωση του μετρό εκφράζεται από 52,9% των ερωτώμενων δυσαρέσκεια για το ρυθμό εκτέλεσης του έργου (25,6% πολύ δυσαρεστημένοι και 27,3% αρκετά δυσαρεστημένοι). Πολύ ικανοποιημένοι με το ρυθμό εξέλιξης των εργασιών δηλώνουν μόνο 3,5% των πολιτών και αρκετά ικανοποιημένοι 18,2%. - Διαφάνεια 4  στο επισυναπτόμενο παράρτημα γραφημάτων

Σε σχέση με το επίκαιρο ζήτημα της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ οι πολίτες εμφανίζονται θετικοί σε ποσοστό 56,4% ενώ το 37,0% διατηρεί επιφυλάξεις και ένα 5,2% δεν παίρνει θέση. - Διαφάνεια 5 στο επισυναπτόμενο παράρτημα γραφημάτων
Η μετεγκατάσταση προκρίνεται κυρίως από άτομα παραγωγικών ηλικιών: στην ηλικιακή ομάδα 35-44  το 61,3% δηλώνει θετικό ενώ κορύφωση εμφανίζεται στην ομάδα 45-54 με ποσοστό 66,7%.

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β


10.09.2018 Έρευνα κοινής γνώμης στη Θεσσαλονίκη, Εφημερίδα Μακεδονία
περισσότερα »


Newsletter
Καταχωρείστε το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας:
Καταχωρείστε τον κωδικό που βλέπετε δίπλα:
 

 
Tothepoint | Resarch | Consulting | Communication © 2009
Made in Vertigo Studios